Δευτέρα, 14 Απριλίου 2008

Σαν σήμερα το Ναυάγιο του Τιτανικού

Ο Τιτανικός ήταν ένα "αβύθιστο" πλοίο του οποίου η κατασκευή ξεκίνησε το 1907 και ολοκληρώθηκε το 1911. Η κατασκευή του έγινε στα ναυπηγεία Harland & Wolff με Ιρλανδούς εργάτες οι οποίοι δούλευαν 6 μέρες την εβδομάδα για 9 ώρες. Είχε μέσα τα πιο τέλεια συστήματα της εποχής του ενώ η ταχύτητα που ανέπτυσσε ήταν 24 κόμβους/ώρα! Ταχύτητα σχεδόν διπλάσια από τα υπόλοιπα συμβατά καράβια. Είχε 28 σουίτες στην Α’ θέση, 4 ανελκυστήρες, 2 βιβλιοθήκες, θερμαινόμενη πισίνα, 2 εστιατόρια, 2 κομμωτήρια, 2 αίθουσες μουσικής, πλήρες γυμναστήριο. Όπως αντιλαμβάνεσθε μια ολόκληρη πολιτεία και μάλιστα χλιδάτη!!!
Όλο αυτό το μεγαλούργημα, καθελκύστηκε στις 31/5/1911 στις 12:15 στο Belfast. Χρειάστηκαν 20 τόνοι ζωικού λίπους, σαπουνιού και λαδιού μηχανής για να φτιαχτεί το μείγμα για να "γλιστρήσε" το καράβι, ενώ δεν σπάστηκε ποτέ η σαμπάνια!! Το θέμα είναι πως ήταν ένα μεγαλειώδης επίτευγμα για τα δεδομένα της εποχής εκείνης και σε εκείνο το καράβι είχαν επιβιβαστεί όλη η αφρόκρεμα της Γης. Ηθοποιοί, πολιτικοί, μεγάλο-επιχειρηματίες, όλοι εκεί. Η εταιρεία WHITE STAR είχε τοποθετήσει έναν πολύ έμπειρο καπετάνιο ο οποίος θα έκανε το τελευταίο του ταξίδι. Αλλά τι σου είναι η τύχη. Να έχεις γλιτώσει από του Χάρου τα δόντια με όλα τα σαπιοκάραβα της εποχής και να βυθίζεσαι με τον "αβύθιστο" Τιτανικό!!! Τα μετεωρολογικά δελτία ήταν αρκετά καλά αλλά υπήρχε προειδοποίηση από την Αμερικανική Ακτοφυλακή για παγόβουνα. Έφτασαν 3 μηνύματα στον Πλοίαρχο, αλλά με προτροπή της πλοιοκτήτριας εταιρείας του ζήτησαν να ανάψει και τον τελευταίο λέβητα για να φτάσουν νωρίτερα στην Νέα Υόρκη κατά μια μέρα. Η αρχή του τέλους είχε σημάνει. Με τέσσερις λέβητες αναμμένους και με τη ταχύτητα στα ¾ δηλαδή κάπου στους 18 κόμβους να κινείται στον Ατλαντικό με παγόβουνα διάσπαρτα, ήταν σαν να παίζεις ρώσικη ρουλέτα με έξι σφαίρες.
14 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 1912 ΩΡΑ 23:39 Ο ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΣ ΒΑΡΔΙΑΣ ΣΤΗΝ ΓΕΦΥΡΑ ΒΛΕΠΕΙ ΕΝΑ ΠΑΓΟΒΟΥΝΟ!!! Καλεί από την γέφυρα με το τηλέφωνο και τους λέει για το παγόβουνο στα δεξιά και ζητά φουλ της μηχανές οπισθοπορεια και όλο αριστερά. Όμως ένα τέτοιο καράβι δεν είναι ταχύπλοο να στρίψει μονοκόμματα. Έτσι 37 δευτερόλεπτα μετά γίνεται η πρόσκρουση με το παγόβουνο. Αρχίζουν να μπαίνουν νερά κλείνουν τα στεγανά αλλά είναι πλέον αργά. Αρχίζουν να πετούν φωτοβολίδες. Ο ασυρματιστής αρχίζει να εκπέμπει S.O.S. και να δίνει τις συντεταγμένες. Το πλοίο "ΚΑΡΠΑΘΙΑ" ανταποκρίνεται και φθάνει μετά 3 ώρες. Κατεβαίνουν οι βάρκες μισό γεμάτες. 1500 ψυχές και ο Τιτανικός γίνεται ο υγρός τους τάφος.

1 σχόλιο:

Flora είπε...

Τραγωδία... που η ανάμνησή της όσο να'ναι μας φέρνει πάντα ένα... σύγκρυο...
Μόνο που σκεπτόμαστε τι κρύο έφαγαν οι άνθρωποι μέσα στα παγωμένα νερά...
Ας κάνουμε μία προσευχή για τις ψυχούλες τους...